کابل زمینی

کابل‌ زمینی همان طور که از نامشان مشخص است، در زیر خانه‌ها نصب می‌شوند. این کابل‌ها جهت به وجود آوردن محیطی امن جهت عبور بارهای الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمین زیر پای ما، دارای بار الکتریکی منفی است؛ بدین صورت که بارهای الکتریکی مثبت به صورت طبیعی به سمت آن جذب می‌گردد؛ در نتیجه کابل‌های زمینی این امکان را به بارهای مثبت می‌دهد که با به صورت کنترل شده و با امنیت بالایی از داخل زمین عبور نماید.

کابل‌های زمینی به دلیل تحمل ضربه، فشار و رطوبت بالایی که دارند در شرایط بیرونی می‌توانند نصب شوند؛ همچنین این کابل‌ها از نظر جریان الکتریکی نیز عایق هستند و سیگنال‌ها را به خوبی ارسال می‌کنند. روکش ورق‌های فلادی و غلاف سربی این کابل‌ها مقاومت آن را چندین برابر کرده است.

همان طور که در بالا اشاره کردیم، کابل‌های زمینی کابل‌هایی هستند که در زیر زمین قرار دارند. این کابل‌ها برای عبور بارهای الکتریکی کاربرد دارد. ساختار کابل‌های زمینی بسیار استاندارد است و از اجزای مختلفی از جمله غلاف، لایه عایق و اسکرین تشکیل می‌شود. این کابل‌ها بسیار کاربردی هستند و می‌توان از آن برای تأمین برق از مکان‌های دور از دسترس، کابل تلفن، کارخانه‌ها و… نیز استفاده کرد. کابل‌های زمینی در مقایسه با کابل‌های هوایی ایمنی بیشتری دارد و خطرات آن کمتر است؛ همچنین نگهداری از این کابل‌ها بسیار راحت‌تر و آسان‌تر بوده و شما به راحتی می‌توانید این محصول را نصب کنید.

کابل‌های زمینی در برابر سایر شرایط جوی مقاومت بالایی دارد و آسیب کمتری می‌بیند. به طور کلی می‌توان گفت که این کابل‌ها را برای مکان‌هایی که امکان استفاده از کابل‌های هوایی وجود ندارد و یا نیاز به امنیت بیشتری است به کار برده می‌شود. این کابل‌ها را نباید در مکان‌هایی که تحرک کابل زیاد است، استفاده کرد و معمولاً برای مکان‌های ثابت کاربرد بیشتری دارد. هادی کابل زمینی از جنس هادی نرم مفتول شده است و شما می‌توانید این محصول را در مکان‌های مختلفی استفاده کنید.

برای بررسی و خرید کلیک کنید : سیم ارت

انواع کابل زمینی

کابل‌های زمینی از جهات مختلف در گروه‌های متعددی قرار می‌گیرند. این کابل‌ها از نظر جنس و ساختار به دو دسته کابل تسمه‌ای و کابل فشار تقسیم‌ بندی می‌شوند و از نظر سایز در چهار گروه تک هسته‌ای، دو هسته‌ای، سه هسته‌ای و سه و نیم هسته‌ای در بازار موجود هستند. هر یک از این کابل‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و در هنگام خرید ابتدا باید نیازها و کاربری کابل را مشخص کرده و سپس مناسب‌ترین کابل را سفارش دهید؛ از جمله مهم ترین مدل‌های کابل زمینی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

کابل زمینی تلفن

کابل‌های تلفن در طی سال‌ها بسیار شناخته شده بوده و تمامی افراد با این کابل پلاستیکی آشنا هستند. این کابل‌ها در سطح گسترده‌ای ارتباطات را برقرار کرده و شما می‌توانید با طرف مقابل ارتباط برقرار کنید. این کابل‌ها به صورت زمینی و با کمک جعبه‌های تقسیم در شهرها به منازل مختلف و اداره‌جات متصل می‌شوند.

کابل‌های مخابراتی قطر و انواع مختلفی دارند و شما بر اساس نیاز خود می‌توانید مناسب‌ترین کابل تلفن را نصب کنید. کابل‌های تلفن زمینی طوسی رنگ است و انعطاف‌ پذیری بالایی دارد و می‌توان آن را در مکان‌های مختلفی قرار داد. در صورتی که قصد داشته باشید که از این کابل در محیط‌های خارج از ساختمان استفاده کنید، باید آن را در داخل لوله کشی‌ها بگذارید.

لازم است بدانید که کیفیت مابل‌ها حرف اول را می‌زند و در صورت بی‌کیفیت بودن این محصول و استفاده از مواد بی‌کیفیت در اتصالات و ارتباطات مشکل به وجود می‌آید. برای این که صدای مکالمه باکیفیت مناسب و بدون نویز به شما برسد، حتماً باید از کابل تلفن باکیفیت استفاده کرد؛ همچنین باید به روکش و غلاف این کابل‌ها نیز توجه داشته باشید تا ماندگاری آن افزایش یابد.

کابل زمینی تلفن
کابل فرمان

کابل زمینی برق

کابل زمینی برق یکی از پرکاربردترین کابل پلاستیکی است این کابل‌ها برای فضای زیر زمین و در ساختمان‌ها به کار برده می‌شود. کابل‌های برق ابعاد و اندازه‌های مختلفی دارند و باتوجه به میزان برق عبوری از آن ضخامت و متراژ آن متفاوت است. به طور کلی کابل‌های زمینی به صورت تک هسته‌ای، دو هسته‌ای و سه هسته‌ای تولید و به بازار عرضه می‌شود و کیفیت این کابل‌ها به رند و مواد اولیه به کار رفته در ساخت این محصول بستگی دارد.

⭐️ خرید باکیفیت‌ترین محصولات کابل لاستیکی ⬅️ ⬅️ ⬅️ ⬅️ ⬅️ ⬅️ ⬅️ ⬅️

کابل زمینی NYY

کابل زمینی NYY برای کابل کشی در محل‌های مختلف مانند زیرِ زمین و زیر آب استفاده می‌شود. این کابل‌ها دارای ولتاژ اسمی ‌600 تا 1000 ولت هستند. ساختار این کابل شامل‌ هادی از جنس مس و عایق از جنس پی وی سی است.

این کابل عموما به صورت گرد تولید شده است و سطح مقطع کابل به صورت گرد یا مثلث است؛ جهت گرد شدن دور کابل‌ها، نوار پلاستیکی می‌پیچیند. برای اتصال و استفاده از کابل زمینی nyy می‌توان از کفشک و کابلشو استفاده نمود.

این کابل گاهی از جنس آلومینیوم تهیه می‌شود و در ابعاد مختلف ارائه می‌گردد. برخی مدل‌های این کابل دارای عایقی از جنس پلی اتیلن بسیار مقاوم است؛ به همین دلیل‌هادی آن‌ها از جنس مس مفتولی یا فولاد گالوانیزه است. مقاومت بسیار بالایی دارند و برای موارد مختلف قابل استفاده هستند.

کابل زمینی NYY

راجع به یکی از پرکاربردترین کابل‌های صنعتی چه می‌دانید؟ کابل آلومینیوم

کابل فرمان 16 رشته

کابل زمینی آلومینیومی

کابل زمینی آلومینیوم یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین کابل‌های موجود در بازار است که به دلیل وجود متریال مس در ساخت آن جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد. از این کابل‌ها در ساختمان‌های اداری و مسکونی برای انتقال خطوط برق و همچنین برق کشی هواپیما استفاده می‌کنند. کابل‌های آلومینیومی به دلیل ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد و مقاومت عالی‌ای که دارند جریان برق بیشتری عبور داده می‌شود؛ همچنین این کابل‌ها نسبت به نمونه‌های مشابه مقاومت بسیاری دارند و شما می‌توانید از آن در انواع مکان‌ها استفاده کنید، علاوه بر آن ساختار استاندارد را نیز می‌توان از دیگر مزایای کابل‌های آلومینیومی دانست.

کابل زمینی زره دار

کابل زره دار زمینی به صورت‌های مختلف تهیه و تولید شده است. این کابل دارای مشخصه‌های N2XRY و NYRY است و با برند‌های مختلفی ارائه می‌شود. این کابل دارای زره بوده و در ساختمان کابل در مقابل صدمات مکانیکی کاملاً مقاوم‌ است. این کابل دارای‌ هادی از جنس برق بوده و از آسیب رساندن نیز در امان خواهید بود. این کابل در محیط‌های مختلف به صورت دفنی قابل استفاده است.

کابل فرمان

قیمت کابل زمینی

باتوجه به مطالب بالا متوجه شدید که کابل‌های زمینی انواع مختلفی دارند و هر کدام از متریال‌های خاصی ساخته می‌شوند. بنابراین در هنگام خرید این کابل‌ها باید به ویژگی‌ها و کیفیت محصول توجه کنید. همچنین گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا نیز در این محصول اهمیت بسیاری دارد. جهت خرید و سفارش کابل زمینی تماس بگیرید.

قیمت کابل زمینی

کابل‌های زمینی در ابعاد و سازهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود و از این رو قیمت‌های مختلفی دارد. همچنین برند در قیمت کابل زمینی تاثیر مستقیمی می‌گذارد. در واقع شما بر اساس کیفیت و کارکرد این کابل‌ها باید هزینه پرداخت کنید. این نوع کابل آرت قیمت ثابتی ندارد و برای خرید آن بهتر است که به فروشگاه‌های مجاز و معتبر مراجعه نمایید. بنابراین توصیه می. کنیم که این محصول را از نمایندگی‌های معتبر سفارش دهید.
برخی از فروشگاه‌ها کابل‌های خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه ارسال می‌کنند و از این رو قیمت مناسب‌تری دارد. همچنین این کابل‌ها به صورت روزانه قابل تغییر است. بنابراین جهت خرید ارزان‌ترین و باکیفیت‌ترین کابل زمینی با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

نتیجه گیری

 کابل زمینی یکی از مهم ترین ارکان در سیستم های الکتریکی است. کابل زمینی به علت توانایی که در افزایش ایمنی دارد طرفداران زیادی پیدا کرده است.

یکی از اصلی ترین کاربردهای کابل زمینی این است که می‌تواند در زمین مکان امنی برای ذخیره سازی انرژی فراهم کند و احتمال برق گرفتگی و عوارض جانبی آن را به طرز قابل محسوسی کاهش می دهد. این کابل انواع مختلفی دارد که مهم ترین آنها را نیز بررسی کردیم.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در کابل کاشان تماس بگیرید؛ همچنین می‌توانید تجربیات و نظرات خود را در خصوص کابل زمینی با ما به اشتراک بگذارید.

بروزرسانی ۲۷ آذر ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کابل زمینی

فهرست مطالب