کابل مخابراتی هوایی از اساسی‌ترین تجهیزات ارتباطات به‌حساب می‌آیند که با طی شدن زمان ساختار کلی آن‌ها با پیشرفت‌ فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها به‌طور کامل فرق کرده است و به‌ نوعی در حال حاضر شاهد استفاده از طیف گسترده‌ای از کابل‌های مخابراتی هوایی می‌باشیم. کابل مخابراتی هوایی یکی از انواع سیم و کابل است که در گروه کابل‌های ارتباطی جای گرفته و مسئولیت منتقل کردن اطلاعات را بر عهده دارد. اکثراً رنگ کابل مخابراتی هوایی طوسی است و این نوع کابل‌ها در قسمت درونی ساختمان‌ها قرار می‌گیرند. همچنین کابل‌های هوایی انعطاف پذیری زیادی نسبت به کابل‌های مخابراتی زمینی دارند و در دید مستقیم اشعه‌ی خورشید مورداستفاده قرار نمی‌گیرند.
کابل مخابراتی سیمند در دو مدل هوایی و هوایی با هادی CCAM ساخته شده و در بازار عرضه‌ شده است که هرکدام کاربرد خاص خود را دارند. هادی کابل مخابراتی هوایی از جنس فلز مس است و عایق آن ترکیبی پلی‌اتیلنی با درجه چگالی زیاد است و بر روی رشته‌ی کابل‌ها نوارهای پلی‌استر به‌صورت افقی و عمودی کنار هم قرار گرفته‌اند.
از بین همه‌ی کابل‌ها، کابل‌های مخابراتی هوایی پرکاربردترین و اساسی‌ترین و خاص‌ترین کابل‌ها به‌حساب می‌آید. همچنین این مدل از کابل‌ها معمولاً حداکثر استفاده را در تأسیسات خانگی و شهری و اداری دارند همچنین کابل‌های ارتباطی به دو صورت کابل‌های نوری و مسی تقسیم خواهند شد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

کابل فرمان

لیست قیمت کابل مخابراتی هوایی

برای خرید کابل‌های مخابراتی هوایی باید به موارد زیر توجه کنید. وزن کابل‌ها نمی‌تواند سنجش خوبی برای خرید این نوع کابل باشد و همچنین فقط به قیمت کابل مخابراتی هوایی نباید نگاه کرد، زیرا نمایندگی‌هایی هستند که کابل تقلبی را به‌جای کابل اصلی می‌فروشند آن ‌هم با عوض کردن قیمت و لذا بهترین روش برای خرید این کابل‌ها توجه به معتبر بودن تولید کننده و فروشنده این نوع سیم و کابل است و این‌که شرکت‌های تولیدکننده تا چه حدی از اصول جامع و استاندارد را رعایت می‌کنند.

توصیه می‌شود برای اطلاع از قیمت کابل‌های هوایی با کسانی که در این حوضه مهارت کافی دارند، مشورت کنید و به فروشگاه‌های معتبر و یا نمایندگی‌های محصولات الکترونیکی به‌صورت حضوری و یا آنلاین رجوع کنید.قیمت کابل‌های مخابراتی هوایی بر اساس نوع و قیمت برش؛ از حدود 15 هزار تومان تا 250 هزار تومان است.

انواع کابل مخابراتی هوایی

اصولاً کابل‌های مخابراتی به 2 دسته مسی و نوری ساخته می‌شوند و به دو صورت زمینی و هوایی کاربرد اساسی دارند.
کابل مخابراتی هوایی: شامل روکش‌های محکم است و درجه مقاومت این کابل در مقابل باران و نور مستقیم خورشید بسیار زیاد می‌باشد. کابل مخابراتی هوایی بیشتر به رنگ سیاه موجود است و به علت روکش مقاوم، توانایی خمیدگی کمتری دارند و شکننده‌تر است.

جنس کابل‌های مخابراتی هوایی در بازار به دو شکل است که بستگی به نوع کاری که فرد میخواهد انجام دهد دارد کابل‌های مخابراتی هوایی نوری و مسی در صنایع مختلفی ازجمله مخابرات و دکل‌های برقی بیشترین کاربرد را به خود اختصاص داده‌اند.
در ادامه انواع کابل‌های مخابراتی هوایی مسی را بررسی می کنیم:

کابل مخابراتی هوایی
کابل ژله‌ای فیلد کانالی CFC

کابل ژله‌ای فیلد کانالی CFC

کابل CFC بیشتر در شبکه‌های مخابراتی به‌صورت کابل مشترکین در بین مراکز مخابرات استفاده می‌شود. کابل‌های CFC برای قرارگیری در کانال‌ها لازم و ضروری هستند و معمولاً از 15 متر تا 2450 متر ساخته می‌شوند. ساختار کلی کابل ژله فیلد کانالی به ترتیب زیر است:

ارتباط مستقیم با کارشناسان متخصص کابل ابوالفضل کاشان

کابل ایرکور کانالی CUC

معمولاً کابل‌های ایرکور کانالی بین بیشتر مراکز مخابراتی و همچنین از مرکزهای مخابراتی تا کافو مورداستفاده قرار می‌گیرند. اساساً هسته کابل CUC فاقد ژله است و پس از نصب کردن در شبکه‌ها با هوای فشرده‌ شده خشک، هوا گذاری می‌شود. همچنین این نوع کابل مناسب استفاده در کانال‌ها بوده و معمولاً از 15 متر تا 2450 متر عرضه می‌شوند و قطر هادی این کابل‌ها معمولاً از 0.5 میلی‌متر تا 0.8 میلی‌متر است. ساختار کلی کابل ایرکور کانالی به ترتیب زیر است:

کابل مخابراتی هوایی

کابل هوایی ساده AC

کابل‌های هوایی ساده برای متصل کردن نقطه‌های توزیع به مشترکین استفاده می‌شود. در ساختار کلی کابل مخابراتی هوایی ساده هادی‌ها از جنس سیم نرم ساخته‌ شده‌اند و همچنین با پوشش‌هایی از ساختار پلی‌اتیلن لایه‌بندی شده است و هادی‌های عایق‌بندی شده به شکل زوج به هم چسبیده و زوج‌ها هسته اصلی کابل AC را شکل می‌دهند.

هسته اصلی این نوع کابل همراه با سیم زمین به ‌وسیله فویل آلومینیوم وصل شده و در آخر روکشی از پلی‌اتیلن سیاه‌رنگ بر روی کابل جای می‌گیرد. با توجه به کارکرد کابل‌های هوایی ساده، تعداد زوج‌های استفاده‌ شده در کابل حداکثر 220 زوج است. کابل‌های مخابراتی هوایی ساده مخصوص نصب کردن در بیرون از ساختمان است.

سیم و کابل ابولفضل کاشان عرضه کننده به روز ترین لیست قیمت سیم و کابل

کابل ژله فیلد خاکی BFC

این نوع کابل‌ها در شبکه‌های مخابراتی برای کابل مشتری‌ها به ‌صورت مدفون در زیرزمین مورداستفاده قرار می‌گیرد. کابل ژله‌ای فیلد خاکی در اندازه‌های 15 تا 1850 متر ساخته می‌شود. اساس و شالوده‌ی این کابل‌ها به‌نوعی طراحی ‌شده‌ است که می‌تواند در مقابل آسیب‌هایی که در هنگام دفن کردن کابل به بدنه آن وارد می‌شود، مقاومت کند. معمولاً این کابل‌ها از پست تا کافو نصب‌ شده و قطر هادی آن در بازه‌ی 0.5 میلی‌متر تا 0.8 میلی‌متر است. ساختار کلی کابل ژله فیلد خاکی به ترتیب زیر است:

کابل ژله فیلد خاکی BFC
کابل هوایی مهار دار SSC

کابل هوایی مهار دار SSC

کابل هوایی مهار دار بیشتر در شبکه‌های روستایی و محلی به شکل نصب کردن بر روی تیرهای برق مورداستفاده قرار می‌گیرند. حفاظت در مقابل مایعات و رطوبت و قدرت هدایت زیاد از مزیت‌های کابل‌های هوایی مهار دار به ‌حساب می‌آید. با توجه به کاربرد این کابل‌ها تعداد زوج‌های استفاده ‌شده در این نوع کابل نسبتاً کم بوده و حداکثر 250 زوج است. سیم مهار استفاده ‌شده شامل رشته‌های فولاد گالوانیزه شده است که به‌صورت افقی با هسته کابل جای می‌گیرد. ساختار کابل هوایی مهار دار به ترتیب زیر است:

کابل دوبل هوایی مهار دار DW

کابل‌های DW که به اسم کابل مخابرات جنگی هم معرفی ‌شده‌اند ،این نوع کابل بیشتر برای ارتباط پست‌های تلفن به مشترکان نهایی کاربرد دارد و باعث توسعه کابلی از پایانه‌های تلفن به ساختمان‌های مشترکین می‌شود.

در ساختار کلی این نوع کابل دو رشته سیم مسی به همراه یک مفتول از جنس فولاد به‌صورت مهار با حمایتی از مواد پلی‌اتیلن سیاه مورداستفاده قرارگرفته‌اند و سیم‌های دوبل هوایی مهار دار را شکل می‌دهند. قطر هادی مسی از حدود 0.7 میلی‌متر و قطر سیم فولادی شکل حدود 1.1 میلی‌متر است. ساختار اصلی کابل‌های دوبل هوایی مهار دار به ترتیب زیر است:

call icon

کارشناسان فروشگاه کابل کاشان، به واسطه تجربه و سابقه تخصص خود در فروش انواع سیم و کابل، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشند.  همین حالا برای اطلاع از آخرین قیمت‌ها با ما در تماس باشید.

بروزرسانی 29.06.00