اگر دنبال رساناهایی عایق هستید به شما استفاده از کابل شیلد دار را پیشنهاد می کنیم. این کابل‌های الکتریکی در میان رسانای استاندارد قرار داده شده اند. شیلد را می‌توان از رشته‌های مس بافته (یا یک فلز مشابه)، یک نوار مارپیچ مسی یا یک پلیمر رهبری‌کننده دیگر ساخت. باید بدانید این کابل ها از اهمیت بالایی برخوردار اند و در بسیاری از صنایع مهم مورد استفاده قرار می‌گیرند. کابل‌های محافظ دار دار معمولا ضخیم تر و سفت تر از کابل‌های بدون محافظ هستند. همچنین در کار کردن با آن‌ها نیازمند مراقبت بیشتری نیز هستید. این کابل ها اغلب در تنظیمات صنعتی و تاسیسات یافت می‌شوند که در صورت نزدیکی با تاسیسات دیگر، احتمال ایجاد تداخل الکترومغناطیسی (EMI) را دارند.

کابل‌های بدون محافظ و پیچ خورده، شیلد داخلی برای کاهش EMI ندارند. در عوض، آن‌ها طراحی شده اند تا EMI را با استفاده از یک جفت سیم پیچ خورده از بین ببرند. این کابل ها سبک وزن و نازک هستند، و آن‌ها را برای استفاده داخلی در محیط اداری برای یک شبکه LAN یا سیستم های مشابه کابل مناسب تر می کند. این نوع کابل ها همچنین ارزانتر از کابل های صنعتی هستند. با این حال، همیشه مناسب برای تنظیمات صنعتی که در آن مقدار بیشتری از برق مورد نیاز است یا در جایی که تجهیزات سنگین به طور منظم استفاده می شود، نیستند.

انواع کابل شیلد دار

انتخاب کابل شیلد دار برای جلوگیری از تداخلات مکانیکی و الکتریکی بسیار مناسب است. این کابل‌ها نسبت به کابل‌های معمولی از ضخامت بهتری برخوردار هستند. کابل‌های شیلد دار موجود در بازار به دو نوع کابل بافته شده (braided) و کابل فویلی(Foil) تقسیم می‌شوند:

کابل فویلی

کابل فویلی حاوی یک ورقه نازک از فلزاتی مانند مس یا آلومینیوم است. به‌منظور بهبود قدرت سیم، اتصال این فویل به یک حامل پلی‌استری صورت می‌گیرد. این نوع کابل‌ها که با عنوان کابل شیلد دار نواری نیز شناخته می‌شوند، قابلیت محافظت 100 درصدی از سیم رسانایی که به‌وسیله آن احاطه شده است را دارد. با این حال این نوع کابل بی‌عیب‌ونقص نیست. فویل‌های قرار گرفته در داخل این نوع کابل‌ها، از ظرافت بالایی برخوردار بوده و در نتیجه کار با آنها بسیار سخت و دشوار است.

کابل شیلد دار
انواع کابل شیلد دار

کابل‌ بافته شده

نوع دوم کابل شیلد دار که کاربرد آن در محیط‌های صنعتی مشاهده می‌شود، کابل بافته شده است. این کابل دارای شبکه‌ای از سیم مسی بافته شده است. پوشش این کابل‌ها نسبت به کابل‌های فویلی ضعیف‌تر و کمتر است، ولی در عوض مقاومت بسیار بالایی دارند. محافظتی که توسط کابل شیلد دار بافته شده در برابر امواج الکترومغناطیسی ایجاد می‌شود، حدود 70 الی 90 درصدی است. البته بسته به نوع بافت و شدت بافت سیم، این مقدار افزایش یا کاهش می‌یابد. نکته حائز اهمیت این است که عملکرد سیم‌های بافته شده مؤثرتر از عملکرد سیم‌های فویلی است، ‌ دلیل این عملکرد بهتر نرخ رسانش بالاتر مس نسبت به آلومینیوم است و همچنین کمتر در معرض آسیب‌های داخلی قرار دارد. قیمت کابل بافته شده نسبت به کابل فویلی گران‌تر و از وزن سنگین‌تری برخوردار است. مجموعه عوامل گفته‌شده سبب عملکرد بهتر و بالاتر این کابل‌ها می‌شود. نکته حائز اهمیت دیگر این است که انتخاب نوع کابل شیلد دار، به محیط مورد‌نظر بستگی دارد. برای مثال ممکن است در محیط‌های کاری خاص، تنها کابل شیلد دار فویلی مؤثر و مفید باشد. همچنین در برخی از صنایع کابل‌های بافته شده عملکرد بهتری دارند.

کابل شیلد دار قدرت

به غیر از کابل‌های بافته شده و فویلی، انواع دیگری از کابل شیلد دار وجود دارد که یکی از آنها کابل شیلد دار قدرت است. دلیل ضرورت وجود شیلد در کابل‌های قدرت این است که این کابل‌ها مورد استفاده در شرایط مختلفی مانند فضاهای باز، زیر خاک، داخل آب و … هستند. بر همین اساس باید دارای مقاومت بالا باشند‌. این نوع کابل‌ها در تابلوی توزیع برق به کار می‌روند. کاربرد آنها اغلب برای روشنایی مخابرات و نیروگاه‌ها و … است. تعداد رشته سیم‌های کابل قدرت شیلد دار بین یک تا 61 رشته و یا بیشتر متغیر است. یکی از انواع کابل‌های شیلد دار، کابل قدرت شیلد دار تک رشته است. این کابل همان گونه که از نام آن پیداست، دارای یک رشته سیم است. کابل قدرت تک رشته کاربرد و عملکردی مشابه انواع کابل قدرت شیلد دار دارد. با این حال کابل شیلد دار تک رشته قیمت پائین‌تری نسبت به انواع چندرشته‌ای آن دارد. استفاده از کابل قدرت شیلد دار با هادی مسی و عایق به‌منظور تأمین انرژی محیط‌های صنعتی و شبکه‌های برقی محلی در داخل یا خارج تأسیسات، در کانال و یا داخل خاک صورت می‌گیرد. مقاومت دمایی عایق XLPE به کار رفته در این نوع کابل نسبت به PVC بیشتر است و عملکرد بهتری در شرایط مشابه از خود نشان می‌دهد.

کابل فویلی
کابل‌ بافته شده

کابل شیلد دار مفتولی

کابل شیلد دار مفتولی نیز نوعی دیگر از کابل‌های شیلد دار محسوب می‌شود. استفاده از این نوع کابل‌ها در مدارات فشارقوی صورت گرفته و وجود یک لایه شیلد در ساختار آنها، سبب صرفه‌جویی در انرژی می‌شود. اصطلاح کابل مفتولی، به کابلی اطلاق می‌شود که به‌صورت تک‌رشته‌ای بوده و رسانا و هادی است. ساخت این کابل از فلزی مانند مس صورت می‌گیرد که سطح آن توسط یک پوشش عایقی فرا گرفته می‌شود. تولید کابل مفتولی به دو شکل سیم خشک یا سیم ثابت انجام می‌شود. کاربرد سیم‌های خشک در سیم‌کشی‌های تابلوهای تبلیغاتی و توزیع‌کننده‌های برق است. این کابل در موارد استفاده گفته‌شده، جریان برق را از خود عبور می‌دهد. از سوی دیگر سیم نصب به شکل ثابت و غیر قابل انعطاف بوده و در لوله‌ها و زیر گچ‌ها به کار می‌رود. ولتاژ نامی سیم‌های مفتولی بین 300 تا 500 ولت در مقاطع 0/5 و 0/75 و یک میلی‌متر است. همچنین میزان 450 و 750 ولت برای سیم‌هایی با بیش از یک میلی‌متر مربع در نظر گرفته می‌شود. نکته مهمی که در رابطه با سایز کابل مفتولی وجود دارد این است که مفتول‌ها هادی هستند و تولید محصولات تا سطح مقطع 10 میلی‌متر مربع صورت می‌گیرد.

کابل شیلد دار افشان

اغلب از کابل افشان در مواردی استفاده می‌شود که قابلیت انعطاف زیاد امری ضروری باشد و یا اینکه کابل در اتصالات متحرك به کار رود. با این حال در موارد دیگری نظیر تأسیسات صنعتی و ساختمان‌ها نیز کاربرد دارد. نصب این کابل‌ها معمولاً در نقاطی انجام می‌شود که ضربات مکانیکی کابل را تهدید نکند. جنس این کابل‌ها مس قابل انعطاف کلاس 5 یا 6 هادی‌ها و همچنین عایق PVC/C ، PVC/D و PVC/A است. دو مورد اول در سایزهای کوچک و مورد سوم در سایزهای بزرگ در کابل شیلد دار افشان به کار می‌رود. از نظر محافظت، کابل‌های افشان به دو نوع شیلد دار و بدون شیلد تقسیم می‌شوند. شناخت و درک محیط به هنگام نصب کابل کمک شایانی به شما می‌کند. با درک محیط متوجه می‌شوید که استفاده از کابل افشان شیلد دار لازم است یا اینکه ضروری نیست. با توجه به اینکه انواع ‌و اقسام مختلفی از کابل‌ها وجود دارد، باید بدانید استفاده از هر کدام برای کجا و در چه زمانی کارآمد و مناسب است. نوع بدون شیلد کابل‌های افشان از نوع شیلد دار آنها رایج‌تر است. آنها اغلب در مکان‌های فاقد نویز به کار می‌روند زیرا احتمال آسیب رسیدن به کابل‌های بدون شیلد در این محیط‌ها پایین است. استفاده از کابل افشان بدون شیلد در بیشتر اوقات پاسخگوی نیاز شماست، با این حال مواقعی وجود دارد که لازم است محافظت بیشتری از کابل صورت گیرد. در این مواقع از کابل شیلد دار افشان استفاده می‌شود. مواردی مانند کاهش تابش سیگنال از کابل، کاهش خطراتی که از اتصال برق ناشی می‌شوند و همچنین کاهش اثر تداخل و پارازیت الکترومغناطیسی از مهم‌ترین فواید کابل افشان شیلد دار محسوب می‌شوند.

کابل شیلد دار قدرت
کابل شیلد دار مفتولی

کابل شیلد دار فرمان

کابل شیلد دار کنترل یا فرمان نوعی کابل الکتریکی بوده که یک یا چند شیلد رسانا، هادی و لایه عایق اطراف آن را محصور کرده‌اند. ساخت آنها معمولاً از فویل فلزی یا سیم صورت می‌گیرد. یک لایه بیرونی توسط یک ژاکت محافظ تشکیل می‌شود که در جهت به حداقل رسیدن تداخل الکترومغناطیسی است.
از کابل شیلد دار کنترل به عنوان ابزار کنترل ماشین الات صنعتی و ابزار یا برای سیمکشی سیستمهای امنیتی استفاده می‌شود، حتی اگر میزان بالایی از نویز الکترومغناطیسی وجود داشته باشد. کابل کنترل شیلد دار استاندارد برای مدارهای کنترل مهم در کارخانه های صنعتی و کابل کنترل ایستگاه برای تاسیسات استفاده می‌شود. همچنین این نوع کابل مناسب برای عملیات اتصال بین دستگاه های محافظ؛ ولتاژ مدار ۶۰۰ ولت، برای عملیات در دمای حداکثر هادی پیوسته ۷۵ درجه سانتیگراد توصیه می شود. در مورد ساختار این نوع کابل شیلد دار باید بگوییم در این کابل، هادی های مس بدون پوشش PVC با رنگ کامل یا PE عایق بر روی هر هادی، دو هادی مسطح یا گرد، سه یا بیشتر هدایت کننده با پرکننده های مناسب که در ان لازم است گرد، پلی استر یا نوار PP بیش از مونتاژ، ژاکت PVC به طور کلی، سطح چاپ شده است.

کابل شیلد دار صوتی

کابل صوتی محافظ یک کابل با یک صفحه برای توقف سیگنال های فرکانس رادیویی و الکترومغناطیسی است که سیگنال های صوتی را تحریف می کند. کابل محافظ شامل کابل RCA، یک کابل کواکسیال و کابل های چند هسته ای متعادل با یک صفحه خارجی است. تولیدکنندگان از دو نوع صفحه نمایش مختلف استفاده می‌کنند: سپر فویل الومینیومی و صفحه‌های سیم مسی بافته شده است. این یک کابل بسیار انعطاف پذیر بوده و مناسب برای تولید کابل های صوتی تک و سفارشی متعادل، مانند آن‌هایی که معمولا توسط گیتارها یا میکروفون ها استفاده می شود بوده یا کابل های استریو که معمولا در تجهیزات صوتی مرتبط مانند amps استفاده می شوند است. همچنین در کارت های صوتی و هدفون استفاده نیز کاربرد دارد. این کابل می تواند با رابط های جک XLR یا ۶.۳۵ / ۳.۵mm با لحیم کاری متصل شود، بنابراین شما می توانید خروجی های میکروفون XLR، ۶.۳۵mm ابزار جک، ۳.۵mm به ۳.۵mm رهبری صوتی یا هر ترکیبی از انهایی که شما می خواهید بر روی آن اعمال کنید.

اطلاعات فنی

OFC (مس ازاد اکسیژن) – کیفیت سیگنال را در طول کابل افزایش می دهد.

مناسب برای اتصالات متعادل (به عنوان مثال پین ۱ به پین ۱، پین ۲ به پین ۲ و غیره) – کیفیت انتقال صدا را با لغو سر و صدا بین دو هسته افزایش می دهد.

غلاف بیرونی PVC با دوام این کابل را بسیار مقاوم در برابر شکستن است که ممکن است ناشی از خم شدن یا پیچ و تاب باشد و بنابراین در برابر استفاده سنگین قرار می گیرد.

قطر کوچک و سیگنال بالا و کیفیت ساخت ان این کابل را به ویژه برای استفاده در setups های متصل به یکدیگر مانند سیستم های صوتی زنده یا به عنوان بخشی از کابل چند هسته ای سفارشی مناسب می کند.

کابل شیلد دار تک رشته

کابل شیلد دار تک رشته

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، از انواع سیم شیلد دار جهت انتقال داده های صوتی و… بدون افت کیفیت و ایجاد نویز و اختلال صدا استفاده می شود. کابل شیلد دار به دلیل دارا بودن لایه های محافظ و پوشش مناسب روی سیم 1 رشته 0.25mm می تواند از به وجود آمدن هرگونه نویز و اختلال در صدای خروجی جلوگیری کند. معمولا کابل‌های شیلد دار ( سیم درونی ) از جنس مس ساخته می‌شود تا سریع ترین شیوه انتقال داده های آنالوگ را به کاربر ارائه دهند.

مثلا برای ارتباط برقرار کردن میان پلیر موسیقی و ورودی صدای آمپلی فایر لازم است از سیم های شیلد دار استفاده کنید. اگر آمپلی فایر دارای یک ورودی مونو ( 2 پایه تک کانال ) باشد یک سیم شیلد دار 1 مغزی کافی است اما اگر آمپلی فایر استریو باشد و دارای 2 خروجی جداگانه برای این کانال های صوتی باشد نیاز به 2 کابل شیلد دار 1 رشته و یا یک کابل شیلد دار 2 مغزی استریو دارید. استفاده از سیم های عادی در این سیستم ها می‌تواند علل خصوص در صدای خروجی نویز ایجاد کند و باعث افت کیفیت شود.

💯 فروشگاه کابل کاشان عرضه کننده انواع سیم و کابل از برترین برندهای بازار 💯

کابل افشان

کابل افشان

کابل شبکه

کابل شبکه

کابل آلومینیوم

کابل آلومینیوم

کابل تلفن

کابل تلفن

کابل جوش

کابل جوش

کابل خشک

کابل خشک

کابل رسانا

کابل رسانا

کابل فرمان

کابل فرمان

کابل زوجی

کابل زوجی

کابل سیمکان

کابل سیمکان

کابل لاستیکی

کابل لاستیکی

سیم ارت

سیم ارت


تماس با کارشناسان ما


021-33986795

ویژگی کابل شیلد دار

مکانیزم عملکرد شیلد در کابل‌های شیلد دار، از ویژگی‌های مهم آنها محسوب می‌شود. عامل مقاوم بودن این کابل‌ها وجود شیلد متشکل از یک‌ لایه فویل است که به شکل سیم‌های نازک اطراف هادی را پوشش می‌دهد و اختلالی در عملکرد آن به‌وسیله جریان‌های مخالف ایجاد نمی‌شود. همچنین ویژگی‌های مقاومت در برابر خوردگی، زنگ‌‌زدگی و آسیب‌های مکانیکی سبب شده است صنایع از این کابل‌ها به طور گسترده استفاده کنند.

علاوه بر این ویژگی‌های جذابی نظیر استحکام کششی بالا و انعطاف‌‌پذیری قابل‌ قبول نیز در کاربرد فراوان این کابل‌ها بی‌تأثیر نیستند و از دلایل مهم برتری‌ کابل‌های شیلد دار به حساب می‌آیند.مواردی مانند طول عمر بالاتر، مقاومت بهتر در شرایط آب‌وهوایی و عدم تشکیل یک‌ لایه رسانا و انتقال ولتاژ در حضور رطوبت و مواد روغنی، بخشی از مزایای کابل‌های شیلد دار نسبت به کابل‌های بدون شیلد هستند. همین مزایا کابل‌های شیلد دار را برتر از نوع بدون شیلد ساخته است. با این حال وجود شیلد سبب انتقال صحیح داده‌ها و عدم تأثیرپذیری در میدان‌های مزاحم می‌شود و در نتیجه نسبت نمونه‌های بدون شیلد سنگین‌‌تر و همچنین گران‌‌تر هستند. این‌ها نکاتی هستند که هنگام تهیه کابل باید در نظر گرفته شوند. ایجاد جریانی پایدار‌تر به‌وسیله شیلد‌ها از طریق کم‌کردن شدت ولتاژ اضافی رخ می‌دهد.

این کابل‌ها با هدف پایداری جریان و همچنین بقای کابل‌ها در برابر پوسیدگی و تخریب با از بین رفتن خود عمل می‌کنند. در زمان قرارگیری کابل‌های شیلد دار در مجاورت تعداد زیادی کابل در خطوط انتقال و با فواصل کم، هیچ تأثیر منفی از سوی یک کابل به کابل دیگر ایجاد نمی‌شود و کار حفاظت و جلوگیری از اثرات مخرب بر میدان الکتریکی به‌وسیله محافظ به نحو احسن انجام می‌شود. این مزیتی است که کابل‌های بدون شیلد فاقد آن هستند.

کاربرد کابل شیلد دار

انواع کابل‌های شیلد دار برای مصارف مختلف طراحی شده است که به صورت عمده و گسترده در صنعت برق به کار گرفته می‌شوند. در شبکه‌های فشار متوسط و فشار قوی برای انتقال برق از کابل‌هایی استفاده می‌شود که به زره محافظ یا شیلد مجهز هستند. در صورتی که کابل فشار قوی شیلد دار با زمین برخورد پیدا کند، از ایجاد شوک و پدیده کرونا جلوگیری خواهد کرد. در کاربردهای هوایی و مصارف زمینی برای جلوگیری از نوسانات ممکن و اتلاف انرژی برق از این نوع کابل‌ها استفاده می‌شود. در مکان‌های سخت و خشن زمانی که انتقال داده یا انتقال نیرو صورت می‌گیرد، استفاده از کابل‌ها به عنوان محافظ برای عملکرد ایمن از اهمیت بالایی برخوردار است.

در محیط‌هایی که احتمال قرار گیری کابل‌ها در برابر بارهای الکتریکی و امواج الکترومغناطیسی زیاد است، این نوع کابل کاربرد خوبی دارد. کابل شیلد دار توانایی تحمل مقدار قابل توجهی از نیروهای کششی و مکانیکی را دارند، به همین دلیل در نقاط پر آفت مناسب خواهند بود. به طور عمده از کابل‌های برق شیلد دار در مواردی مثل شبکه‌های مخابراتی، شبکه‌های انتقال تصویر مثل دوربین مدار بسته، محیط‌های صنعتی و کارخانه‌ای و شبکه‌های کامپیوتری به کار می‌روند. همچنین از نوع کابل در تجهیزاتی از قبیل فرستنده‌ها و گیرنده‌های رادیویی، سنسورهای اعلام حریق، میکروفون‌های امنیتی، دستگاه‌های آزمایشگاهی و سنسورهای دمایی و گازی در معادن مشاهده می‌شوند.

مزایای کابل شیلد دار

کابل‌های شیلد دار دارای مزایای زیادی هستند که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

فولاد نقطه ذوب بالاتر از آلومینیوم و مس دارد که در حدود ۱۵ هزار درجه سانتی‌گراد می‌باشد. یعنی کابل شیلد دار در برابر دماهای بالا از اجزای حامل الکتریکی محافظت می‌کند و مقاومت خوبی نشان می‌دهد. به این ترتیب از این نوع کابل به عنوان یک راه حل مناسب در محیط‌های کاری در معرض نوسانات دمای شدید صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کابل‌های مورد استفاده در مصارف صنعتی، با چالش‌های زیادی در حین انتقال روبرو می‌شوند. طراحی صورت گرفته در دو کابل شبکه و کابل برق، برای استفاده در فواصل طولانی است، به این ترتیب صدمه‌های مکانیکی زیادی آن‌ها را تهدید می‌کند. به همین خاطر از کابل‌های شیلد دار به دلیل محافظت مناسب از اجزای داخلی، جلوگیری از خرابی و تضمین در دسترس بودن برق و شبکه برای برنامه‌های مورد نظر به عنوان یک راه مطمئن برای انتقال برق استفاده می‌شود.
در صورتی که از کابل‌های شیلد دار استفاده شود، تداخلات الکتریکی کاهش پیدا می‌کند و تداخلی ساطع شده از کابل‌های مجاور و لوازم خانگی تاثیری روی آن‌ها ندارد. در مکان‌های پر خطر برای کابل‌ها، این سیم‌کشی صورت می‌گیرد. این نوع کابل همچنین برای محیط‌های در معرض آسیب مکانیکی و یا تعداد فرکانس رادیویی بالا، مناسب بوده و کارایی زیادی دارند.
بدون اینکه تاثیر روی قدرت سیگنال داشته باشد، نویزهایی که به وسیله سیگنال‌های الکترومغناطیسی ایجاد می‌شود را کاهش می‌دهند.
صداهایی ایجاد شده از منابع الکتریسیته دیگر که ممکن است برای افراد منبعی آزار دهنده باشد یا باعث کاهش بهره‌وری شوند را تا حد ممکن کاهش خواهند داد.

جنس کابل شیلد دار

کابل‌های شیلد دار اغلب با فلزهایی از جنس مس یا آلومینیوم شیلد می‌شود. بر همین اساس قیمت این کابل‌ها نسبت به کابل‌های بدون شیلد بالاتر است. محافظت اطلاعات جاری در کابل‌ها در برابر تداخلات الکتریکی و مکانیکی به‌عنوان دلیل اصلی شیلد دار کردن کابل‌ها شناخته می‌شود.
علاوه بر مس یا آلومینیوم، دیگر فلزات رسانا نیز به‌عنوان جنس شیلد استفاده می‌شوند. پوشش شیلد از طریق لایه بیرونی کابل صورت می‌گیرد. برای مثال در کابل دو رشته، یک بافت شیلد دار روی سیم‌های قرار گرفته کنار یکدیگر را پوشش می‌دهد.
عدم وجود شیلد مسی یا آلومینیومی در این کابل‌ها سبب عدم عملکرد صحیح در انتقال پارامترها در زمان مجاورت با کابل‌های پاور و یا نویزهای الکتریکی می‌شود. درصورتی‌که از شیلد در کابل‌ها استفاده شود، محافظت از مدار انتقال در مقابل تداخلات مغناطیسی بیرونی تضمین می‌شود.
با اینکه حفظ اطلاعات و داده‌های کابل‌ها مهم‌ترین هدف شیلد دار کردن آنهاست، ولی در مواقع نیاز به جلوگیری از میدان مغناطیسی، کاربرد آنها آشکار می‌شود. در این حالت جنس مسی یا آلومینیومی شیلد‌ موجود در کابل در نقش یک سپر دفاعی بوده و سبب از بین رفتن میدان نویز می‌شود. با توجه به مطالبی که گفته شد، باید بدانید که جنس شیلد از مهم‌ترین عوامل افزایش تقاضای کابل شیلد دار است.

خرید کابل شیلد دار

با توجه به اهمیت کیفیت در ساخت کابل شیلد دار، مشخصا شما در حین خرید این محصول باید بسیار دقت به خرج دهید. شما برای سریع ترین و بهترین روش انتقال هزینه می‌کنید پس مشخص است به هیچ وجه دلتان نمی‌خواهد با جنسی نا مرغوب این روش انتقال سریع مختل شود. کافی است در قسمتی از سیم اتصال به وجود بیاید تا در کار شما مشکلات زیادی به وجود آمده و ارتباط عملا قطع شود. پس دقت داشته باشید حتما به دنبال جنسی مرغوب و اصل بگردید با توجه به این که این روز ها اجناس تقلبی در بازار فراوان اند. پیشنهاد ما خریدی مطمعن به همراه ضمانت است که گارانتی های لازم را در صورت بروز هر گونه مشکلی در اختیار شما قرار دهد.