بهترین کابل تلفن برای اینترنت

قبل از بررسی بهترین کابل تلفن برای اینترنت باید بگوییم این روزها اکثر کارهایی که انجام می‌دهیم با استفاده از اینترنت است. برای مثال خرید و فروش محصولات، کلاس‌های مدرسه یا دانشگاه، جستجو کردن موضوع خاصی در اینترنت، فرستادن موقعیت مکانی (لوکیشن)، اسنپ و… تماما وابسته به اینترنت هستند. بنابراین باید یک ارتباط مطمئن و پایدار در اتصال به شبکه ارتباطات جهانی وجود داشته باشد. روش‌های مختلفی برای متصل شدن همه ما به اینترنت وجود دارد که یکی از رایج‌ترین آن‌ها استفاده از کابل است.

اساسا کابل‌ها در دو بخش مهم استفاده می‌شوند؛ بخش اول از تابلوی توزیع مخابرات تا ساختمان مورد نظر است. حال ممکن است ساختمان شما اداری، مسکونی، تجاری، رفاهی، آموزشی و… باشد. بخش دوم کابلی است که توسط آن باید خطوط ارتباطی داخل ساختمان اجراء شوند. هر دوی این کابل‌ها در زیر مجموعه درخواست کابل‌های اینترنتی قرار دارند بنابراین لارم است که آشنایی با بهترین کابل تلفن برای اینترنت داشته باشید.

بهترین کابل تلفن برای مودم

بهترین کابل تلفن برای مودم کدام می‌باشد

کابل تلفنی برای شبکه‌های خانگی گزینه مناسبی هستند اما لازم است که برای کارایی بهتر و بالاتر از بهترین کابل استفاده کرد. بهترین کابل تلفن برای مودم دارای ویژگی‌هایی زیر است:

سرعت انتقال

زمانی در شبکه خود به سرعت بالا احتیاج خواهید داشت که سرعت عامل مهمی است. در این صورت برای مسیرهای طولانی از این کابل استفاده می‌شود. شبکه‌های تلفنی در ابتدا با سرعت ۱ یا ۲ مکابایت در ثانیه عمل می‌کردند اما در شبکه‌های جدید عملکردی با سرعت ۱۰ مگابایت در ثانیه دارند. این سرعت هم ممکن است در شبکه کاری نقطه ضعف‌هایی داشته باشد چرا که فناوری‌های جدید سرعت شبکه‌ای ۱۰ گیگابیت بر ثانیه دارند بنابراین برای انتخاب کابل باید به سرعت آن توجه زیادی داشته باشید.

میزان بودجه

معمولا کابل‌های اینترنت از کابل‌های معمولی گران قیمت‌تر هستند بنابراین میزان بودجه شما در انتخاب بهترین مورد موثر واقع می‌شود. اگر تجهیزات کابلی شما بیشتر باشد طبیعتا به هزینه بیشتری هم احتیاج خواهد بود.

امنیت کابل

کابل‌های اینترنت و تلفن معمولا امنیت بالایی دارند اما بعضی از آن‌ها ممکن است در شرایط خاص شکننده باشند. اما اگر کابلی برای برای محیط‌های مرطوب یا مسافت‌های طولانی می‌خواهید بهتر است کابل تلفن استفاده کنید لذا امنیت بالایی دارند. کابل‌های اینترنتی خوبی هم وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ از جمله این کابل‌ها می‌توان به کابل شبکه Cat6 U/UTP مسی فویل‌دار و مسی، کابل فیبر نوری، سیم رانژه با توانایی برقراری اتصالات و… اشاره کرد.

بهترین کابل تلفن برای اینترنت

بهترین برندهای کابل تلفن برای اینترنت

برای این که بهترین کابل تلفن برای اینترنت را خریداری کنید باید برندهای برتر موجود در بازار را بشناسید. این روزها به نسبت گذشته، نیاز کشور به سیم‌های تلفنی برای انتقال داده، مصارف ارتباطی و استفاده در شبکه به مراتب بیشتر است. به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده بیشتری روی کار آمدند و محصولات خود را با نام تجاری خود به فروش رساندند. لازم است بدانید حدود ۱۵۰ کارخانه سیم و کابل در کشور وجود دارد که با همدیگر در این میدان رقابت می‌کنند.

با این وجود تمام آن‌ها بهترین برند نیستند؛ یک برند زمانی شناخته شده می‌شود که کیفیت بالا، تنوع محصولات بالا، قیمتی مناسب داشته باشند و در عین حال محصولات خود را تضمین کند. اصولا برند مناسب زبان زد خاص و عام می‌شود و اگر ما یک برند را به عنوان بهترین به شما معرفی کنیم کاری غیر معقولانه انجام داده‌ایم. چرا که برندهای مختلفی هستند که برای تولید محصولات باکیفیت تلاش می‌کنند و توانسته‌اند که آن‌ها را به بازارهای بین المللی هم ارسال کنند. از جمله بهترین برندهای تولید کننده کابل‌های تلفنی برای اینترنت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

شرکت سیم و کابل خراسان افشارنژاد
سیم و کابل پرتو الکتریک نور
سیم و کابل مغان
سیم و کابل البرز
سیم و کابل کرمان
سیم و کابل کسری

کابل مخابراتی ADSL

کابل مخابراتی ADSL برای نصب در فضای باز

برای دسترسی به اینترنتی بدون قطعی‌های مکرر با سرعت مناسب باید زیر ساخت‌های مخابراتی فراهم باشد. در حقیقت تا تابلوهای توزیع مخابراتی که در نزدیک خانه هستند، دسترسی به سیم و کابل‌ها خارج از اختیار شما است. اما از تابلو مشترکین تا کابل کشی داخل ساختمان می‌توانید از بهترین کابل‌های تلفن مناسب اینترنت استفاده کنید و کیفیت ارتباطات خود را ارتقاء دهید. کابل مخابراتی ADSL مناسب اینترنت در فضای باز باید از ویژگی‌های ریز برخوردار باشد:

قطر هادی واقعی و مناسب باشد.
هادی کابل تلفن باید از مس باشد؛ چرا که سایر آلیاژها منجر به تضعیف سیگنال و کاهش ظرفیت خط مخابراتی می‌شوند.
کابل‌های تلفن ضد نویز را تهیه کنید.
از کابل‌های زوج به‌هم تابیده استفاده شود.
عایق و روکش استانداردی داشته باشند.

سخن پایانی

کابل کاشان ارائه دهنده بهترین کابل تلفن برای اینترنت است که با خیالی راحت می‌توانید با مراجعه به آن محصولات بهترین برندهای تولیدکننده را تهیه کنید. اساسا برای خرید این محصولات به برند، کیفیت ساخت، قیمت، عملکرد و نوع آن توجه کنید.

تاریخ انتشار 1401/05/11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین کابل تلفن برای اینترنت
فهرست مطالب