سیم ارت ماشین ظرفشویی

سیم ارت از پرکاربردترین سیم‌هایی است که می‌تواند از بروز هر گونه اتصالات کوتاه و همچنین شوک الکتریکی به افراد جلوگیری کند. در حال حاضر از سیم ارت در سیم کشی‌های ساختمان برای پیشگیری از هر گونه مشکلی استفاده می‌کنند. گاهی ممکن است برای شما اتفاق افتاده باشد که هنگام استفاده از لوازم برقی خانگی خود مثل ماشین ظرفشویی، مور مور شدن و برق گرفتگی ضعیفی را در بدن خود احساس کنید. که این به علت جریان برگشتی برق ضعیف به بدنه دستگاه می‌باشد. به همین دلیل دستگاه‌های الکترونیکی مثل ماشین ظرفشویی در قسمت مدار خود به منظور تخلیه بارهای اضافی از یک سیم رسانای متصل به زمین استفاده می‌کنند.

سیم ارت در ماشین ظرفشویی در قسمت داخلی بدنه‌ی دستگاه قرار گرفته است و با توجه به اینکه ماشین ظرفشویی بر روی زمین قرار می‌گیرد، بنابراین بار الکتریکی اضافی وارد زمین خواهد شد و وجود برق در بدنه ماشین به صفر می‌رسد. سیم ارت ماشین ظرفشویی به رنگ سبز و زرد می‌باشد که هادی این نوع سیم از جنس مس است. سیم ارت ماشین ظرفشویی برای محافظت از جان افراد و کاهش ولتاژهای خطرناک و کارکرد صحیح ماشین ظرفشویی کمک فراوانی می‌کند.

سیم ارت ماشین ظرفشویی بوش

سیم ارت ماشین ظرفشویی بوش کجاست؟

یکی از اجزای مهم ماشین ظرفشویی، سیم ارت است که به لوله‌ی بلندی که به ستون وسط ساختمان مورد نظر متصل است، وصل می‌شود. در خانه‌های جدید چاه ارت ساخته شده است به همین دلیل دیگر سیم ارت وصل نمی‌کنند. ولی در خانه‌های قدیمی برای جلوگیری از ولتاژ برق پایین در ماشین ظرفشویی، باید یک سیم ارت وصل کنند. ماشین ظرفشویی بوش دارای یک سیم کشی مخصوص به نام گراند (ارت) می‌باشد که باید آن را به لوله فاضلاب یا ستون آهنی خود ساختمان متصل نمود.

سیم ارت ماشین ظرفشویی را به هیچ عنوان نباید به لوله آب وصل کرد. زیرا دچار اتصالی و برق دار شدن بدنه‌ی ماشین ظرفشویی بوش می‌شود. برای وصل کردن سیم ارت ماشین ظرفشویی بوش باید دو طرف یک رشته سیم را لخت کنید و یک سر آن را به لوله ورودی آب در پشت دستگاه و سر دیگر آن را نیز به پیچ در پشت ظرفشویی بوش وصل نمایید. سیم ارت ظرفشویی بوش از ورودی دستگاه به موتور، المنت و شیر برقی متصل شده است.

نحوه اتصال سیم ارت ماشین ظرفشویی

نحوه اتصال سیم ارت ماشین ظرفشویی

به طور کلی نحوه اتصال سیم ارت یکی از اقدامات مهم در سیم کشی و برق کشی ساختمان است. در ساختمان‌ها استفاده از سیم ارت برای پیشگیری از بروز حوادث بسیار با اهمیت است. به همین دلیل بسیاری از افراد فنی به دنبال یافتن اطلاعاتی در زمینه نحوه اتصال سیم ارت لوازم خانگی مثل ماشین ظرفشویی و لباسشویی و یخچال هستند. ماشین ظرفشویی مثل بیشتر وسایل الکتریکی منبع تخلیه بارهای الکتریکی به نام سیم ارت دارند. در اکثر ساختمان‌ها سیم ارت ماشین ظرفشویی در داخل پریزهای برق و لوله‌های متصل به ستون وسط ساختمان قرار گرفته‌اند تا بار الکتریکی اضافی را به داخل زمین ارسال کنند و از آسیب به این وسیله برقی جلوگیری نماید.

معمولا نزدیکی ماشین ظرفشویی شیر آبی برای تامین آب مورد نیاز دستگاه برای شستن ظروف تعبیه شده است که با استفاده از این شیر می‌توان برای اتصال سیم ارت بهره ببریم. برای این امر کافی است که سیم ارت را به صورت کامل با شیر آب تماس دهید و آن را ثابت نگه دارید. البته در اینجا برق بسیار خفیفی در ماشین ظرفشویی شما ایجاد می‌شود که خطرناک نیست. ولی برای محافظت و راحتی خیالتان می‌توانید زمانی که از ماشین ظرفشویی استفاده نمی‌کنید، آن را از پریز بکشید.

سخن نهایی

از اینکه تا پایان این مقاله “سیم ارت ماشین ظرفشویی” همراه ما بودید متشکریم. فروشگاه کابل کاشان آماده شنیدن سوالات و نظرات شما عزیزان می‌باشد.

تاریخ انتشار 1401/10/11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیم ارت ماشین ظرفشویی
فهرست مطالب

این مقاله برای اطلاع رسانی در رابطه با سیم ارت ماشین ظرفشویی می‌باشد و این فروشگاه

هیچ خدمتی در زمینه‌ی فروش ماشین ظرفشویی ارائه نمی‌دهد.