کابل برق تک فاز

کابل‌های به دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم‌بندی می‌شوند. کابل‌ برق تک فاز دارای یک رشته برای فاز هستند؛ البته ممکن است که دارای چند رشته دیگر نیز باشند.

معمولاً برای برق کشی‌هایی که نیاز به قدرت معمولی دارند، از کابل برق تک فاز استفاده می‌شود. کابل‌های ورودی ساختمان و کابل‌های کنتور همگی از نوع تکفاز هستند و می‌توان از آن چندین انشعاب گرفته و برق مورد نیاز برای کل ساختمان را تامین کرد؛ البته معمولاً این کابل‌ها ساختمان‌های تک واحدی و فاقد آسانسور را پشتیبانی می‌کنند.

کابل برق‌های تکفاز از روکش‌های مختلفی تولید می‌شود که روکش مسی و آلومینیومی معروف‌ترین و بهترین عایق است که می‌تواند از سیم و کابل‌های شما در برابر رطوبت و سایر عوامل محافظت کند. این کابل‌ها باتوجه به قابلیت‌ها و کارایی که دارند می‌توان از آن برای صنایع نیز استفاده کرد، ولی باتوجه به این که مراکز صنعتی بزرگ به برق بیشتری نیاز دارند، کابل برق سه فاز برای این محیط‌ها بهتر است و کارایی بیشتری دارد. قیمت کابل‌های تک فاز تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله فلز رسانا از جمله مس و آلومینیوم، نوسانات، تعداد رشته‌های موجود در آن و… بستگی دارد. شما تنها با یک تماس می‌توانید از قیمت روز کابل تک فاز مطلع شوید.

کابل برق تک فاز دو زوج

قیمت کابل برق تک فاز

کابل‌های برق دارای روکش‌های مختلفی هستند و رشته‌های متعددی از آن عبور می‌کند. به همین دلیل قیمت‌های متفاوتی دارند و نمی‌توان قیمت ثابتی را برای این کابل‌ها تعیین کرد. باتوجه به اهمیت ایمنی در ساختمان، بهتر است که در هنگام خرید کابل تک فاز ابتدا به کیفیت و سپس به قیمت آن توجه کنید. برخی از شرکت‌های تولید کننده کابل‌های برق تک فاز از بهترین متریال برای تولید این کابل‌ها استفاده می‌کنند و از این رو ایمنی بالایی را در این محصول شاهد هستید.

معمولاً کابل‌های تک فاز آلومینیومی نسبت به کابل‌های مسی قیمت پایین‌تری دارند؛ همچنین کابل مفتولی زمینی مسی دارای قیمتی بیشتر از کابل مفتولی مسی است. کابل افشان و کابل مفتولی قیمت یکسانی دارند؛ در نتیجه قیمت کابل تک فاز بر اساس مواردی از جمله نوع کابل، جنس آن، روکش، تعداد رشته‌ها، متراژ و… تعیین می‌شود. برای دست‌یابی به بهترین و ارزان قیمت‌ترین کابل تک فاز با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید تا لیست قیمت روز این کابل‌ها برای شما ارسال شود.

انواع کابل برق تک فاز

کابل‌های برق تک فاز از نظر کارکرد در گروه‌های مختلفی قرار می‌گیرند که در زیر سه کابل مهم تک فاز را به شما توضیح خواهیم داد:

🔶 کابل تک رشته: کابل‌های تک رشته همان طور که از نامشان مشخص است، به صورت تک رشته بوده و در فشار متوسط و فشار ضعیف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

🔶 کابل دو رشته: کابل دو رشته نیز از دیگر کابل‌های تک فاز است که بیشترین کاربرد را در کابل فشار ضعیف دارد. این کابل دارای یک رشته فاز و یک رشته نول است.

🔶 کابل سه رشته: کابل دو رشته ساده‌ترین کابل تک فاز است که رشته‌های آن شامل فاز، نول و سیم ارت می‌شود.

در صورتی که اطلاعاتی در خصوص هر یک از کابل‌های تک فاز ندارید و نمی‌دانید که چه کابلی برای شما مناسب‌تر است می‌توانید با کارشناسان کابل کاشان مشورت کنید؛ همچنین می‌توانید کابل مورد نیاز خود را به صورت استاندارد و همراه با گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا سفارش دهید.

کابل تک فاز

سایز کابل برق تک فاز

کابل برق تک فاز اغلب برای تامین برق مورد نیاز برای ساختمان‌های آموزشی، مسکونی، اداری، مزارع و یا باغات کوچک، روشنایی معابر، کارخانه‌های صنعتی کوچک و… مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به‌همین دلیل ابعادی استاندارد دارد و شما می‌توانید بر اساس سایزبندی خاصی این کابل‌ها را خریداری کنید. لیست ابعاد کابل‌های تک فاز در گروه‌های مختلف سیم ارت، کابل زوجی، کابل افشان، کابل آلومینیومی و… قرار می‌گیرد. برای برآورد متراژ و سایز کابل برق تک فاز باید موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید:

💠 محل نصب کابل

💠 جنس هادی و عایق کابل

💠 مقدار توان یا آمپر ورودی برق از

💠 کابل

💠 شرایط جوی منطقه مورد نصب

برترین تولیدکننده کابل برق تک فاز
بسیاری از افراد گمان می‌کنند که تنها برندهای خارجی کیفیت بالایی دارند. در صورتی که برترین تولید کننده کابل برق تک فاز در داخل کشور وجود دارد و شما با خرید تولیدات داخلی نه تنها از کیفیت آن بهره‌مند خواهید شد، بلکه از کالای داخلی نیز حمایت خواهید کرد. کابل‌های تک فاز در دو نوع آلومینیومی و مسی تولید و به بازار عرضه می‌شوند و از این رو شما می‌توانید با ورود به بازار مناسب‌ترین برند را انتخاب کنید.

به طور کلی مواردی از جمله جنس روکش کابل، رشته‌های موجود در آن، نوع کابل، مهر تاییدیه استاندارد و… از جمله مواردی است که در هنگام خرید کابل برق تک فاز باید مورد توجه قرار دهید؛ زیرا کوچک‌ترین خطا و مشکل در کابل‌ها می‌تواند خطراتی جدی را با خود به همراه داشته باشد. کلاس هادی، دامنه حرارتی کابل، حداکثر جریان مجاز عبوری و… یکی از نشانه‌های کابل باکیفیت و ایده آل است.

کابل برق تک فاز سه زوج
سخن نهایی

باتوجه به مطالب عنوان شده در بالا، متوجه شدید که کابل‌های تک فاز در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند و تنها دارای یک رشته فاز هستند؛ در نتیجه شما باید تمامی شرایط از جمله شرایط مکانی و آب و هوایی را مورد توجه قرار دهید و بر اساس آن مناسب‌ترین نوع کابل برق را انتخاب کنید. در حال حاضر برندهای مختلفی از کابل برق تک فاز در بازار موجود است که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید. ممنون از اینه ما را تا پایان این مقاله  همراهی نمودید؛ نظرات و سؤالات خود را برای ما کامنت بگذارید.

نوشته شده در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کابل برق تک فاز
فهرست مطالب