کابل برق سه فاز

کابل برق سه فاز

کابل‌های برق بر اساس کاربردشان در گروه‌های مختلفی قرار می‌گیرند. به طور کلی می‌توان گفت که کابل‌ها از دو قسمت عایق و هادی تشکیل می‌شوند. کابل برق به دو نوع تک فاز و سه فاز تقسیم می‌شوند. کابل برق سه فاز قوی‌تر از کابل‌های تک فاز بوده و برای تامین برق دستگاه‌های قدرتمند صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در واقع این کابل‌ها در صنایع مختلف جهت منتقل کردن انرژی الکتریکی فشار قوی به کار می‌رود.

به طور کلی باید گفت که کابل برق مجموعه‌ای واحد تشکیل شده از یک یا چند رشته سیم است که به صورت منظم و بر اساس اصول خاص به یکدیگر تابیده شده‌اند؛ در نهایت این کابل‌ها در داخل خشاب مخصوصی قرار می‌گیرند تا در برابر انواع شرایط جوی و ضربه مقاوم شوند. تمامی کابل‌ها کارکرد یکسانی دارند و آن هم تأمین انرژی مورد نیاز برای کارکرد دستگاه است. کابل برق و کابل زوجی نیز از جمله کابل‌های برق سه فاز هستند که دارای قدرت بالایی هستند.

🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

مشاهده انواع کابل تلفن

🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

کابل برق فشارقوی سه فاز

کابل سه فاز مسی

کابل‌های مسی همان طور که از نامشان مشخص است، دارای جنس فلز هادی است. در کابل‌های سه فاز امروزه علاوه بر مس از متریال‌هایی همچون آلومینیوم، طلا و نقره نیز استفاده می‌کنند. کابل‌های مسی به دلیل قدرت رسانایی بالا، کاربرد بسیاری دارد و در اکثر کابل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ همچنین وجود خاصیت فیزیکی و شیمیایی فلز مس، دارای برتری‌های بسیاری نسبت به سایر کابل‌ها است. از جمله انواع کابل برق سه فاز می‌توان به کابل افشان، کابل تخت، کابل گرد، کابل مفتولی و کابل نیمه افشان اشاره کرد.
وجود مس در کابل‌های سه فاز مسی باعث افزایش قیمت این محصول شده است. این سیم نازک بوده و از قدرت رسانایی بالایی برخوردار است؛ بنابراین شما باید قیمت این محصول را به صورت روزانه استعلام کنید.

شما می‌توانید از این کابل در بسیاری از ساختمان‌های تجاری و صنعتی و راه اندازی دستگاه‌ها و ماشین آلات صنعتی نیز استفاده نمایید. این کابل‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلفی موجود است و از این رو شما می‌توانید بر اساس نیاز خود این محصول را خریداری کنید.

💠 💠 💠 💠 💠

مشاهده انواع کابل زوجی

💠 💠 💠 💠 💠

کابل فشارقوی

⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ 

مشاهده انواع کابل لاستیکی

⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ 

کاربرد کابل سه فاز

در بسیاری از پروژه‌های تجاری و صنعتی از کابل سه فاز جهت روشن نمودن دستگاه‌های پرمصرف از جمله ماشین آلات صنعتی، الکتروموتورها، پمپ و سایر دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمامی آسانسورها و بالابرها با استفاده از کابل‌های ۳ فاز بالا و پایین می‌شوند. در واقع هر دستگاهی که به نیروی برق نیاز داشته باشد، نیروی خود را از طریق این کابل تأمین می‌کنند. در کابل‌های تک فاز این امکان وجود دارد که در برخی زمان‌ها قدرت لحظه‌‌ای به صفر برسد، ولی در کابل‌های سه فاز این مشکل مشاهده نخواهد شد. بسیاری از دستگاه‌ها و هواکش‌های صنعتی هم با برق تک فاز و هم با برق سه فاز کار می‌کند، ولی استفاده از کابل‌های ۳ فاز نه تنها مصرف برق کمتری دارد، بلکه لرزش و نویز کمتری نیز خواهد داشت؛ همچنین برخی از خانه‌ها که مصرف برق پایین‌تری دارد نیز می‌توانند برق سه فاز را در خانه‌های خود نصب کنند.

کیفیت کابل در برق رسانی اهمیت بسیاری دارد؛ به همین دلیل شما باید در انتخاب این کابل‌ها دقت کرده و آن را از فروشگاه‌های معتبر سفارش دهید؛ بنابراین شما می‌توانید در بسیاری از موارد از کاربرد کابل‌های ۳ فاز بهره مند شوید. کابل زوجی سه فاز اختلالات مغناطیسی را کاهش داده و بسیار کاربردی است.

کابل فشارقوی سه فاز

مزایای استفاده از سیستم برق سه فاز

یکی از مهم‌ترین مزایای کابل برق ۳ فاز، تأمین قدرت و نیروی لازم برای راه اندازی دستگاه‌های صنعتی پرقدرت است. قدرت لحظه‌‌ای در کابل‌ها ۳ فاز هر گز به صفر نمی‌رسد و اختلالی در کارها ایجاد نخواهد شد؛ همچنین مصرف کم، عدم نویز و لرزش از دیگر ویژگی‌های کابل برق سه فاز به شمار می‌رود. کابل پلاستیکی سه فاز به دلیل انعطاف پذیری بالا، در بسیاری از مکان‌ها قابل نصب است. این ابزار توان خروجی بالایی دارد و می‌توان در بسیاری از موارد از آن استفاده کرد.

استفاده از کابل‌های سه فاز در بسیاری از موارد باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود. کیفیت در کابل‌های سه فاز بسیار بالا است و شما می‌توانید از کیفیت این کابل‌ها لذت ببرید؛ همچنین بر روی این کابل‌ها روکش‌های مقاومی وجود دارد که در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد و کابل‌های سه فاز در برابر رطوبت نیز ایمن است و آسیبی نخواهد دید.

کابل سه فاز

رنگ بندی کابل برق سه فاز

برای این که بتوانید انواع کابل‌های سه فاز را به راحتی شناسایی کنید، با استفاده از استانداردهای خاصی آن را در رنگ بندی‌های مختلفی تولید می‌کنند. با این کار شما می‌توانید فازها و نوع آن را شناخته و آن‌ها را به صورت اصولی به کار ببرید. سیاه، قرمز، قهوه‌ای، نارنجی، آبی، سبز، بنفش، زرد، سفید، خاکستری، فیروزه‌ای و غیره، از جمله رنگ‌های کابل‌های ۳ فاز است که هر کدام مصارف خاصی دارند. شما می‌توانید از طریق شماره‌های درج شده در سایت اطلاعات خود را در خصوص کابل‌های سه فاز بدست بیاورید.

قیمت و رنگ‌بندی کابل‌های سه فاز نشان دهنده مصرف و کاربرد برق سه فاز است. در این حالت شما می‌توانید بر اساس نیاز خود بهترین کابل را در اختیار داشته باشید. بر روی بسته‌بندی برخی از کابل‌ها راهنمای آن درج شده است و شما با مطالعه آن می‌توانید به خوبی به اطلاعات این محصول دست پیدا کنید.

سخن نهایی

منتقل کردن انرژی مکانیکی به مناطق صنعتی، شهری و سایر مصارف با استفاده از کابل برق سه فاز امکان‌پذیر است. امروزه بسیاری از دستگاه‌های صنعتی و ماشین آلات با استفاده از کابل‌های برق سه فاز کار می‌کنند. کابل‌های ۳ فاز برخلاف تصور بسیاری از افراد مصرف برق پایین‌تری نسبت به برق تک فاز دارند. کابل سه فاز مسی در میان تمامی سیم‌های کابل برتری دارد و هادی آن از جنس مس است.

کابل تلفن و کابل زوجی از جمله کابل‌های سه فازی است که مصرف برق پایینی داشته و می‌توانند به خوبی انرژی مورد نیاز را تأمین کنند. این کابل‌ها به صورت کاملاً استاندارد طراحی و تولید می‌شوند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. ممنون از اینکه ما را تا پایان مقاله همراهی نمودید؛ نظرات و سؤالات خود را برای کابل کاشان کامنت کنید.

نوشته شده در تاریخ ۲۶ دی ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کابل برق سه فاز
فهرست مطالب